Skip to content
smartmockups_l165i9ki

KUINKA DIGITAALINEN OSTOPOLKU RAKENNETAAN?

Sinun kohderyhmästä, sisällöstä, kanavista, datasta ja tavoitteista. Kuukaudessa.

Varaa aika digistrategilta!
Katso 1.4. 2022 valmennuksen tallenne

Digitaalinen ostopolku 30 päivässä

Cocon idea on tehdä ostopolku kuukaudessa. Suunnittelu, simulointi, rakentaminen, julkaiseminen ja optimointi ovat osa vuosia treenattua palvelukokonaisuutta. Haluamme, että lanseeraat seuraavan digikampanjasi luottamuksella. Löydä markkina, joka vastaa, kun sille huudetaan eli he ovat kiinnostuneet sinun tuotteesta ja palvelusta.

Sinun intohimosi, liiketoimintamalli ja brändin vetovoima luovat magneetin. Mistä kanavasta ja kuinka suuren kohderyhmän tavoitat ratkaisevat sen, millaisia tuloksia voit saavuttaa. Kykysi ratkaista kohderyhmäsi polttavin ongelma kilpailijoita paremmin, on sinun digistrategiasi kiteytys ja ostopolkusi alle kuukaudessa. 
HubSpot Video
Aloitetaan heti

30 PÄIVÄÄ JA LANSEERAAT LUOTTAMUKSELLA

Turva kiireen keskellä on hyvä Framework eli etukäteen kuvattu ja harjoiteltu prosessi: Mitä pitää tehdä, jotta valmista syntyy?

30 AIKA JUOKSEE JO

ostopolku-9-askelta

 

ENSIMMÄINEN ONLINE: Perusta kuntoon

1. Kannattava kohderyhmä

Jos myyt kaikille, et myy kenellekään. Ei ole olemassa tuotetta tai palvelua, joka sopisi kaikille. Ja vaikka olisi, senkin myyntiä saadaan tehostettua löytämällä markkinointiin kannattavia kohderyhmiä.

 

2. Ongelmasta ratkaisuun

Liikkeelle lähdetään miettimällä yleisellä tasolla, mihin tunnistettuun ongelmaan sinulla on markkinoiden paras ratkaisu. Kuinka ratkaisusi tukee asiakkaasi kokemaa muutosta sekä mitä se vähentää tai lisää?

 

3. Koukuttava tarina

Jos markkinointi ei toimi, syy löytyy AINA jostain näistä kolmesta; emme onnistu vangitsemaan potentiaalisen asiakkaan huomiota, tarinamme ei vakuuta tai tarjouksemme ei just nyt houkuttele.

TOINEN ONLINE: OSTOPOLKU KUNTOON

4. Toimiva ostopolku

Ostopolku (Funnel) on joukko digimarkkinoinnin toimenpiteitä, joilla potentiaalinen asiakas kuljetetaan vaihe vaiheelta kohti lopullista tavoitetta (konversio). Ostopolku on silta kassakoneeseen.

 

5. Liidimagneetti

Digituottamaan-valmennuksessa kutsumme liidimagneetiksi periaatteessa kaikkea sitä sisältöä, joka tempaa potentiaalisen asiakkaan ostopolullemme ja/tai vie häntä ostopolulla eteenpäin.

 

6. Täydellinen tarjous

Löysä, jäsentelemätön ja ostopolun aiempien vaiheiden kanssa eri tarinaa kertova tarjous voi hyvinkin pilata orastavan kaupan. Samasta syystä myös myynnin ja markkinoinnin on puhuttava samaa kieltä.

KOLMAS ONLINE: LIIKENNE JA SISÄLTÖMARKKINOINTI

7. Sisällöstä virtaa

Jokaiselle sisällölle, olipa se sitten blogikirjoitus, somepostaus, bannerimainos, video, podcast tai sähköpostiviesti, täytyy miettiä tarkoitus, paikka ja kokonaisuus, johon se kuuluu. TOFU, MOFU vai BOFU?

 

8. Liikenteestä kasvua

Digimarkkinoinnin ydintä on verkkosivuillemme saapuva liikenne. Sitä on oltava riittävästi ja sen oltava laadukasta. Näitä kolmea tarvitaan: Orgaaninen liikenne, ostettu liikenne ja omistettu liikenne

NELJÄS ONLINE: LANSEERAA LUOTTAMUKSELLA

9. Digi tuottamaan

Lähdetään liikkeelle katsomalla eteenpäin, mitä liiketoiminnan tavoitteita digimarkkinoinnilla halutaan saavuttaa?  Valitaan omat mittarit kokonaiskuvan hahmottamiseen! MITEN meillä menee? Mitä tämä tarkoittaa? Mitä pitäisi tehdä? Onko tämä hyvä suunta? Miksi tämä toimii, niin kuin se tekee?

Lanseerataan ostopolku ja optimoidaan!

 

OSTOPOLKU HINNASTO

Voit aloittaa lataamalla ilmaisen työkirjan ja sopimalla maksullisen sparrauksen.
Vauhtia voit lisätä tilaamalla ostopolku kohtaisen valmennuksen digistrategilta.
 Jos haluat tehdä ostopolun 30 päivässä, olemme valmiit palvelemaan. Prosessi ja tiimi on valmis.
Kaupalliset ehdot: Hintaan lisätään alv 24% ja lasku tilauksesta 30 pv netto.

women chatting in office