Digitaalinen ostopolku 30 päivässä
30 PÄIVÄÄ JA LANSEERAAT LUOTTAMUKSELLA
Turva kiireen keskellä on hyvä Framework eli etukäteen kuvattu ja harjoiteltu prosessi: Mitä pitää tehdä, jotta valmista syntyy?
1. Kannattava kohderyhmä
Jos myyt kaikille, et myy kenellekään. Ei ole olemassa tuotetta tai palvelua, joka sopisi kaikille. Ja vaikka olisi, senkin myyntiä saadaan tehostettua löytämällä markkinointiin kannattavia kohderyhmiä.
2. Ongelmasta ratkaisuun
Liikkeelle lähdetään miettimällä yleisellä tasolla, mihin tunnistettuun ongelmaan sinulla on markkinoiden paras ratkaisu. Kuinka ratkaisusi tukee asiakkaasi kokemaa muutosta sekä mitä se vähentää tai lisää?
3. Koukuttava tarina
Jos markkinointi ei toimi, syy löytyy AINA jostain näistä kolmesta; emme onnistu vangitsemaan potentiaalisen asiakkaan huomiota, tarinamme ei vakuuta tai tarjouksemme ei just nyt houkuttele.
4. Toimiva ostopolku
Ostopolku (Funnel) on joukko digimarkkinoinnin toimenpiteitä, joilla potentiaalinen asiakas kuljetetaan vaihe vaiheelta kohti lopullista tavoitetta (konversio). Ostopolku on silta kassakoneeseen.
5. Liidimagneetti
Digituottamaan-valmennuksessa kutsumme liidimagneetiksi periaatteessa kaikkea sitä sisältöä, joka tempaa potentiaalisen asiakkaan ostopolullemme ja/tai vie häntä ostopolulla eteenpäin.
6. Täydellinen tarjous
Löysä, jäsentelemätön ja ostopolun aiempien vaiheiden kanssa eri tarinaa kertova tarjous voi hyvinkin pilata orastavan kaupan. Samasta syystä myös myynnin ja markkinoinnin on puhuttava samaa kieltä.
7. Sisällöstä virtaa
Jokaiselle sisällölle, olipa se sitten blogikirjoitus, somepostaus, bannerimainos, video, podcast tai sähköpostiviesti, täytyy miettiä tarkoitus, paikka ja kokonaisuus, johon se kuuluu. TOFU, MOFU vai BOFU?
8. Liikenteestä kasvua
Digimarkkinoinnin ydintä on verkkosivuillemme saapuva liikenne. Sitä on oltava riittävästi ja sen oltava laadukasta. Näitä kolmea tarvitaan: Orgaaninen liikenne, ostettu liikenne ja omistettu liikenne
9. Digi tuottamaan
Lähdetään liikkeelle katsomalla eteenpäin, mitä liiketoiminnan tavoitteita digimarkkinoinnilla halutaan saavuttaa? Valitaan omat mittarit kokonaiskuvan hahmottamiseen! MITEN meillä menee? Mitä tämä tarkoittaa? Mitä pitäisi tehdä? Onko tämä hyvä suunta? Miksi tämä toimii, niin kuin se tekee?
Lanseerataan ostopolku ja optimoidaan!
OSTOPOLKU HINNASTO
Voit aloittaa lataamalla ilmaisen työkirjan ja sopimalla maksullisen sparrauksen.
Vauhtia voit lisätä tilaamalla ostopolku kohtaisen valmennuksen digistrategilta.
Jos haluat tehdä ostopolun 30 päivässä, olemme valmiit palvelemaan. Prosessi ja tiimi on valmis.
Kaupalliset ehdot: Hintaan lisätään alv 24% ja lasku tilauksesta 30 pv netto.
GTM ONLINE
297 EURVALMENNUS
957 EUR30 PÄIVÄSSÄ
alk. 1900 EUR
“Digitaalinen asiakaspolku on yrityksen kassakone ja asiakkaiden luottamuksen mittari.
Autamme markkinointi- ja myyntijohtoa rakentamaan datapohjaisia asiakaspolkuja mitattavan asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
Näin yritysjohto voi keskittyä liikevaihdon kasvattamiseen ilman pelkoa jatkuvasti kohoavista asiakashankintakustannuksista tai asiakaskadosta.”