
TEE DIGISTRATEGIAN NYKYTILA-ANALYYSI
Oivaltava digistrategia lähtee liikkeelle kohderyhmästä, tarinasta, sisällöstä, kanavista ja liidimagneeteista. Valuuttana on se, minkä ongelman ratkaiset paremmin kuin kilpailijasi.
TUNNISTA STRATEGIAN PULLONKAULAT
Mieti asiakkaan näkökulmasta: Missä kohdassa on punainen tulppa? Missä vihreän valon virtaus on päällä? Missä mutkassa tuleva asiakkaasi odottaa valon vaihtumista?
Mitä plussia?
Mitä miinuksia?
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä plussia?
Mitä miinuksia?
Mitä kehityspisteitä?
Mitä miinuksia?
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen
Mitä kehityspisteitä?
Kokonaisarvio: vihreä, keltainen, punainen

Liikennevalotestissä haetaan online-strategian lähtötasot.
Hyvässä strategiassa ymmärretään, miten asiakas ostaa
ja kuinka yrityksen sisältö ja tarjooma palvelee häntä ostopolun eri vaiheissa.
Siksi asiakkaan matkan hahmottaminen on tärkeää.
Pidä nämä kolme näkökulmaa mukana:
Mitä yrityksesi data kertoo, mitkä ovat strategian toteutumisen kannalta tärkeimmät prosessit
ja millä alustalla toteutat kasvustrategiaa?

LATAA ITSELLESI LIIKENNEVALOTESTI
Tämä on lopulta varsin yksinkertainen testi.
Katso ensin video, jossa kuvaan online-strategian työstämistä askel kerrallaan. Mieti samalla millä "valotasolla" olet juuri nyt.
Onko digistrategian arjessa näkyvissä vihreä (nyt kunnossa), keltainen (kehitettävää /kipupiste) vai punainen (ei kunnossa) liikennevalo?
DIGISTRATEGIN BLOGILTA
Jokaisen digimarkkinoijan on tunnettava omat lukunsa. Tässä kolme tärkeintä: CPL, CPSS ja CPA. Noiden lukujen tekeminen alkaa digistrategiasta.
Lue digistrategin artikkeli