Strategian tekeminen on tiimityötä. Ensimmäinen vaihe on luoda selkeä kuva nykytilasta sekä määritellä ihanne asiakkaan matka. Vastaa kysymykseen: Millä tasolla olet nyt? Ja minne haluat mennä?
Oivaltava digistrategia lähtee liikkeelle kohderyhmästä, tarinasta, huomiosta, teknologiasta, omista ja ostetuista kanavista, sisältömarkkinoinnista ja mittareista. Valuuttana on se, minkä ongelman ratkaiset paremmin kuin kilpailijasi.
Digimarkkinoinnin, -myynnin ja asiakaspalvelun pitää yhdistyä hallittavaksi ja mitattavaksi kokonaisuudeksi. Jos yksikin elementti puuttuu strategia ei lähde lentoon. Katso video, kuinka rakennat yrityksesi nykytila-analyysin ja saat perustan rakentaa tuloksellisen digistrategian.
Tiedätkö millä tasolla olet nyt ja mille tasolle haluat nousta?
Tee digistrategian nykytila-analyysi, niin tiedät missä olet nyt ja millainen matka on tiedossa, kun haluat nousta seuraavalle tasolle.
Muutoksen huomaat kolmesta asiasta:
Digimarkkinointi on laajentunut kotisivuista muihin kanaviin. Monikanavaisuus aktivoi tekemään ostopolkuja. Integrointi, SEO, markkinointiteknologia, myyntiprosessi, verkkokauppa, asiakashankintahinta ja sisältötuotanto nousevat agendalle.
Osaat ajatella innovaatioiden ja systeemien kautta. Tiedät, että kädet ei pelkästään riitä. Tarvitaan ekosysteemi ja kyky ajatella eri tavalla. Erottua ja haastaa markkinoita. Fokuksesi on Growth Marketing ja investoit vain tuloksiin.
Kehitin tämän "Customer Confidence" - mallin vuonna 2019, kun tein Fletcher Method kumppani-ohjelman lopputyötä. Mietin, mitkä arjen haasteet olen kohdannut yritysten kanssa digimarkkinoinnin kehittämisessä ja mitkä kysymykset toistuvat?
Varaa tunti minun kalenterista. Tehdään lähtötaso-analyysi yhdessä. Kuvataan nykytilanne "liikennevaloilla" - punainen, keltainen ja vihreä. Näin päästään nopeasti kartalle ja ymmärrykseen pullonkauloista.
Varaa aika analyysiin kalenterista >>>