Tee digistrategian nykytila-analyysi

Strategian tekeminen on tiimityötä. Ensimmäinen vaihe on luoda selkeä kuva nykytilasta sekä määritellä ihanne asiakkaan matka. Vastaa kysymykseen: Millä tasolla olet nyt? Ja minne haluat mennä?

Oivaltava digistrategia lähtee liikkeelle kohderyhmästä, tarinasta, huomiosta, teknologiasta, omista ja ostetuista kanavista, sisältömarkkinoinnista ja mittareista. Valuuttana on se, minkä ongelman ratkaiset paremmin kuin kilpailijasi.

Lataa Customer Confidence Model ja tee itse!

Digistrategian lähtötaso ja tason nosto

Digimarkkinoinnin, -myynnin ja asiakaspalvelun pitää yhdistyä hallittavaksi ja mitattavaksi kokonaisuudeksi. Jos yksikin elementti puuttuu  strategia ei lähde lentoon. Katso video, kuinka rakennat yrityksesi nykytila-analyysin ja saat perustan rakentaa tuloksellisen digistrategian.

Millä tasolla olet digimarkkinoinnissa?

smartmockups_l1662j8y

 

Tiedätkö millä tasolla olet nyt ja mille tasolle haluat nousta? 

Tee digistrategian nykytila-analyysi, n
iin tiedät missä olet nyt ja millainen matka on tiedossa, kun haluat nousta seuraavalle tasolle.

Muutoksen huomaat kolmesta asiasta:

  • Investoit tuloksiin
  • Rakennat luottamusta 
  • Johdat datalla

 

Websivumarkkinoija
Resurssit ja kehitysideat keskittyvät verkkosivujen koodaamiseen ja sisältömarkkinointi haasteisiin. Digimarkkinointia johdetaan analytiikan kautta ja tulokset junnaavat paikallaan. Liikenne kotisivuilla ei ole  kasvanut viime vuodesta ja mittarit epäselviä.
Digimarkkinoija

Digimarkkinointi on laajentunut kotisivuista muihin kanaviin. Monikanavaisuus aktivoi tekemään ostopolkuja.  Integrointi, SEO, markkinointiteknologia, myyntiprosessi, verkkokauppa, asiakashankintahinta ja sisältötuotanto nousevat agendalle.

Kasvumarkkinoija

Osaat ajatella innovaatioiden ja systeemien kautta.  Tiedät, että kädet ei pelkästään riitä. Tarvitaan ekosysteemi ja kyky ajatella eri tavalla. Erottua ja haastaa markkinoita. Fokuksesi on Growth Marketing ja investoit vain tuloksiin.

Rakettimarkkinoija
Olet oman toimialansa Tesla. Oman kasvun tekijä ja markkinoiden muuttaja. Olen rehellinen. Teitä en voi auttaa. Te pärjäätte ja menette omia latuja eteenpäin. Kunnes tulee uusi trendi:)

Varaa online - tehdään lähtötasoanalyysi yhdessä!

Kehitin tämän "Customer Confidence" - mallin vuonna 2019, kun tein Fletcher Method kumppani-ohjelman lopputyötä.  Mietin, mitkä arjen haasteet olen kohdannut yritysten kanssa digimarkkinoinnin kehittämisessä ja mitkä kysymykset toistuvat? 

Varaa tunti minun kalenterista. Tehdään lähtötaso-analyysi yhdessä. Kuvataan nykytilanne "liikennevaloilla" - punainen, keltainen ja vihreä. Näin päästään nopeasti kartalle ja ymmärrykseen pullonkauloista.

Varaa aika analyysiin kalenterista >>>

jouni650px