Tee digistrategian nykytila-analyysi

Strategian tekeminen on tiimityötä. Ensimmäinen vaihe on luoda selkeä kuva nykytilasta sekä määritellä ihanne asiakkaan matka. Vastaa kysymykseen: Millä tasolla olet nyt? Ja minne haluat mennä?

Oivaltava digistrategia lähtee liikkeelle kohderyhmästä, tarinasta, huomiosta, teknologiasta, omista ja ostetuista kanavista, sisältömarkkinoinnista ja mittareista. Valuuttana on se, minkä ongelman ratkaiset paremmin kuin kilpailijasi.

Digistrategian lähtötaso ja tason nosto

Digimarkkinoinnin, -myynnin ja asiakaspalvelun pitää yhdistyä hallittavaksi ja mitattavaksi kokonaisuudeksi. Jos yksikin elementti puuttuu  digimarkkinointi- ja myynti ei lähde lentoon. Katso video, kuinka yrityksesi voi nostaa tasoa. Samalla se on startti digistrategian kehittämiseen.

 

HubSpot Video

Mille tasolle haluat nousta digimarkkinoinnissa?

mille tasolle haluat nousta

 

Tiedätkö millä tasolla olet nyt ja mille tasolle haluat nousta? 

Keskustele digistrategin kanssa, n
iin tiedät missä olet nyt ja millainen matka on tiedossa, kun haluat nousta seuraavalle tasolle.

Kasvumarkkinoinnin kolme painopistettä:

  • Investoi vain tuloksiin
  • Rakenna sisällöllä luottamusta 
  • Johda kasvua datalla

 

Haluatko ladata tämän kuvan pdf-muodossa?

Ole hyvä lataa se tästä!

 

 

 

Altavastaaja

Resurssit ja kehitysideat keskittyvät verkkosivujen koodaamiseen ja sisältömarkkinoinnin ongelmiin.  Digi on täynnä pettymyksiä ja kokeilet eri kanavissa mainonnan ostamista nolla tuloksilla. Liidejä tulee sattumalta. Et halua investoida työkaluihin.

Vuosibudjetti markkinointiin alle 30k.

Selviytyjä

Digimarkkinointi on laajentunut kotisivuista muihin kanaviin. Monikanavaisuus aktivoi tekemään ostopolkuja. Tulokset vaihtelevat.  Digimarkkinoinnin määrä, laatu ja suunta edelleen haasteena. Mihin kannattaa keskittyä? 

Investointitaso 30-60k vuosi.

Kasvaja

Osaat ajatella kasvumarkkinoinnin ja monikanavaisuuden kautta.  Tiedät, että kädet ei pelkästään riitä. Tarvitaan ekosysteemi ja panostusta sisätömarkkinointiin. Haluat erottua ja haastaa markkinoita. Fokuksesi on Growth Marketing ja haluat rakentaa markkinointi- ja myyntikoneen.

Investointitasosi on 60-100k vuodessa.

Edelläkävijä

Olet  kasvun tekijä ja panostat monikanavaisuuteen, sisältöihin ja ekosysteemiin. Asiakaskokemus keskiössä hallitset koko asiakkuuden elinkaaren. Optimoit dataa ja tiedät asiakashankintahinnan ja asiakkuuden tuoton. Kysynnän herättäminen, liidien generointi on hallussa ja Churn on pieni.

Investointisi tuloksiin on yli 100k vuodessa.

 

Tehot irti HubSpotista

 

Nostamme digitaalisen markkinoinnin ja myynnin uudelle tasolle kolmessa kuukaudessa. Tämä kasvuohjelma on rakennettu yhdessä asiakkaiden kanssa ja perustuu HubSpot teknologiaan,  sisältömarkkinointiin, digitaalisiin ostopolkuihin, dataan ja kasvumittareihin.  Lataa itsellesi markkinointitoimisto Cocon kasvuohjelman kuvaus. Siinä on kolme vaihetta ja yhdeksän askelta. Lähetämme sen sinulle heti sähköpostiisi.

Tehdään lähtötaso-analyysi yhdessä!

Kehitin "Pyramidimallin neljästä tasosta"  vuonna 2019, kun tein Fletcher Method kumppani-ohjelman lopputyötä.  Mietin, mitkä arjen haasteet olen kohdannut yritysten kanssa digimarkkinoinnin kehittämisessä ja mitkä kysymykset toistuvat?  Kaikki haluavat nostaa tasoa, mutta ei ole selkeää kuvaa - mitä se tarkoittaa? Nyt on.

Varaa tunti minun kalenterista. Tehdään lähtötaso-analyysi yhdessä. Sen jälkeen tiedät, mille tasolle haluat nousta.

jouni650px