SEMRUSH JA GOOGLE HAKUKONEOPTIMOINTI

Autamme yrityksiä löytämään tulokselliset Google hakusanat, kasvavan orgaanisen liikenteen sekä sisältömarkkinoinnin ja verkkosivuston kehityskohteet. Tuotamme  hakukoneoptimoinnin palveluja Semrush-työkalulla.

MIKSI HAKUKONEOPTIMOINTI JA -MARKKINOINTI KANNATTAA?

Hakukoneoptimointi (SEO) on tehokas tapa houkutella liikennettä kotisivuille, jos käytät sitä oikein. Google löydettävyyden kriteerit kehittyvät jatkuvasti ja uusimpien päivitysten seuraaminen ja niihin reagointi on haasteellista. Se on kuitenkin vaivan arvoista. Noin 70-80% tiedonetsijöistä keskittyy yksinomaan orgaanisiin hakuihin  ja jättää huomiotta maksetun mainonnan.
Siksi hakukonemarkkinointi on järkevä investointi.

Semrush datan mukaan, konversiot ovat suurempia ( 28%)  verkkosivuilla, jos liikenteen lähteenä on orgaaninen haku. Jokainen voi katsoa omasta analytiikasta pitääkö paikkansa.

Näyttökuva 2021-7-9 kello 10.57.23

 

Coco on SEMrush Agency Partner

HAKUKONEOPTIMOINTI PALVELUT

Milloin viimeksi teit hakusanatutkimuksen, auditoit kotisivujesi tason tai listasit sisältömarkkinoinnin kehityskohteet? Me analysoimme yrityksesi digikanavien suorityskyvystä kokonaiskuvan ja tuomme Cocon-asiakasportaaliin yrityksesi googlehakukoneoptimoinnin kehityskohteet  koko tiimisi käyttöön.
Emme toista sitä, mitä Google Analytics ja Google Search Console jo tietää. Emme tee siis Data studiolla grafiikkaa, jossa meidän logon alla näytetään Googlen syötteet. Me teemme datasta analyysia ja toimenpide-ehdotuksia yrityksesi Google optimoinnin parantamiseksi. Yhteistyöllä meidän kanssa, parannat Google hakusanoja ja optimointia, askel kerrallaan.

Hakusanakilpailun auditointi

Kun oikeat teemat ja avainsanat ovat löytyneet tehdään priorisointi liikennemäärien perusteella. Fokusoidaan vain parhaisiin teemoihin.  Noin 70-80% tiedonetsijöistä keskittyy yksinomaan orgaanisiin hakuihin  ja jättää huomiotta maksetun mainonnan.

Katso hinta
Kotisivujen auditointi

Analysoimme kotisivusi rakenteen. Raportissa kerromme websivujen teknisistä SEO:n virheistä, varoituksista ja katkenneista linkityksistä. Virheitä korjaamalla syntyy parempi Google löydettävyys ja nostamme kymmeniä prosentteja sivustosi kuntopisteitä.

Tutustu hintaan
Sisältömarkkinoinnin auditointi

Hakukonelöydettävyys tehdään laadukkaalla  sisällöllä.  Sisällön auditoinnin tavoitteena on löytää liikennettä kasvattavaa sisältöä ja konversio-optimointiin tarvittavia aiheita, otsikkoja sekä  sisältöformaatteja. Nykyisen sisällön kehityspisteet löytyvät datasta.

Katso hinta
Tekninen optimointi

Websivujen sisällönhallintajärjestelmät vaikuttavat sivustojen löydettävyyteen. Käymme läpi sivustosi  orgaanisia hakutuloksia, sivujen otsikot, Google indeksoitumisen esteitä, nopeutta, luettavuutta hakukoneille ja linkityksiä. 

Katso, miten toimimme!
Markkinoinnin 4A luottoluokitus

Arvioidaan yhdessä yrityksesi digikanavien tuottamaa asiakaskokemusta, ostopolkuja, asiakashankintahintaa ja asiakaspysyvyyttä. Käydään läpi Cocon kehittämä liikennevalotesti ja listataan aiheeseen liittyvät kehityspisteet.

Lue blogilta miten?
SEO-strategia

Cocon SEO-strategian kehitysohjelma sisältää onlinetapaamisia, viikkoraportteja ja kehitystoimenpiteitä. Ohjelmassa tehdään  hakusanakilpailun, kotisivujen ja sisältömarkkinoinnin auditointi. Kestävä ja tulosta tuova mallitus ja optimointi on noin 2-3 kuukauden kokonaisuus.

Osana digistrategiaa

MIKÄ ON GOOGLE OPTIMOINTI HINTA? PYYDÄ TARJOUS!

SEO ei ole sattumaa, eikä SEO selittelemällä parane.
Saat meiltä ensimmäiset kehitysideat heti ja  tulokset näkyvät viikossa.
Kuusi kysymystä kilpailijasta. Jos haluat tietää, me annamme vastaukset.

KILPAILIJASEURANTA LUO PERUSTAN KASVUMARKKINOINNILLE

  • Onko kilpailijan kotisivuilla enemmän liikennettä?
  • Onko kilpailijalla useampi hakusana Google 100-haun joukossa?
  • Onko kilpailijan verkkosivut teknisesti paremmassa kunnossa?
  • Onko kilpailijan sisältömarkkinointi innovatiivisempi?
  • Onko aktiivisuus somekanavissa parempi?
  • Onko hän oikeasti kilpailija? Keitä ne ovat, ne TOP 3?
Kuinka tehdään Seo-analyysi?

HAKUSANAKILPAILUN AUDITOINTI

Kun oikeat teemat ja avainsanat ovat löytyneet seo-analyysissä, tehdään priorisointi liikennemäärien perusteella. Kaikkiin avainsanoihin ei kannata panostaa. Fokusoidaan vain parhaisiin ja parhaiten liikennettä tuoviin teemoihin.

Jos sinulla on viisi teemaa, siihen voi yhteensä kuulua 50-200 avainsanaa. Tämä on hyvä alku. Tavoite on päästä korkealle Google löydettävyydessä ja  100 hakutuloksissa.

Jotta pääsemme tarkempaan analyysiin tarvitsemme Google Analytics ja Google Search Console -tunnukset sekä listan kolmesta kilpailijasta.

 

  • Tehdään lista nykyisistä hakusanoista
  • Analyysi hakusanakilpailusta ja kilpailija-analyysi
  • Lista  yrityksesi sisältömarkkinoinnin hakusanateemoista
  • Viikottain toistuva raportointi
  • Hakusanateemoista päättäminen
  • Seurataan 3 kk hakusanojen muutosta.
  • Sinä teet muutokset, me ohjeistamme!
Kuinka tehdään

KOTISIVUJEN AUDITOINTI

Analysoimme verkkosivuston rakenteen. Käymme läpi sivuston sisällön ja saat kuntoarvion, kuinka kilpailukykyinen kotisivusi on. Raportissa kerromme myös verkkosivujen teknisistä SEO:n virheistä, varoituksista ja katkenneista linkityksistä. Virheitä korjaamalla rakennamme yhdessä parempaa löydettävyyttä ja nostamme kymmeniä prosentteja sivustosi kuntopisteitä.

  • Teemme Site Audit -prosessin ja kotisivujen kuntoarvion
  • Toimitamme raportin virheistä ja korjattavista linkeistä
  • Käynnistämme viikottaisen raportoinnin
  • Kotisivujen kilpailukyvyn kehittäminen alkaa
  • Priorisoidaan ja päivitetään sprintin todo-listaa
  • Sinä teet, me ohjataan
  • Bonus: HubSpot ja WIX -asiakkaat,  me tehdään korjaukset!
    Jos et malta odottaa, tee auditointi itse  lomakkeella >>
    Tulee sähköpostista:audit@myreports.email
 
Kuinka tehdään

SISÄLTÖMARKKINOINNIN AUDITOINTI

Hakukonemarkkinonti tehdään laadukkaalla SEO-optimoidulla sisällöllä. Keskitymme hakusanateemoihin ja sopivien sisältöjen ideointiin, joilla päästään korkealle hakutuloksissa. Sisällön optimoinnin tavoitteena on löytää liikennettä kasvattavaa sisältöä ja konversio-optimointiin tarvittavia aiheita, otsikkoja ja sisältöformaatteja sekä laittaa kuntoon sisäinen linkitys verkkosivustolla.

  • Tehdään Funnel Hacking- prosessi: Mikä toimii markkinoilla ja kilpailijoilla?
  • Raportti SEM-mainonnan toimivuudesta 
  • Raportti Somemainonnan ja promootion toimivuudesta 
  • Valitaan parhaat sisältöideat tuotantoon
  • Sisältöjen optimointi mm. SEO-template
  • Uusien sisältöteemojen  ideointi
  • Nykyisten sisältöjen priorisointi & optimointi
Tavoitteena yli 90 % Site Health

TEKNINEN OPTIMOINTI

Websivujen sisällönhallintajärjestelmät vaikuttavat sivustojen löydettävyyteen. Käymme läpi sivustosi orgaanisia hakutuloksia, sivujen otsikot, Google indeksoitumisen esteitä, nopeutta, luettavuutta hakukoneille ja linkityksiä. 

  • Käynnistetään tekninen optimointi ja ohjeistetaan In house -tiimi
  • Käynnistetään ensimmäinen sprintti
  • Raporttien perusteella valitut kehityskohteet
  • Priorisoidaan ja päivitetään sprintin todo-listaa
TEHOKKAAT YHDESSÄ

HUBSPOT JA SEO

Integroi Google Analytics ja Search Console ja anna sen jälkeen HubSpotin auttaa sinua optimoinnissa. Katso läpi suositukset, niin opit  SEO:n teknisen optimoinnin muutamassa minuutissa. Sisäiset ja ulkoiset linkit ovat tärkeitä samoin tieto, millä hakusanoilla sivuille tullaan. Kaikki tämä näkyy HubSpotista!

Orgaaninen löydettävyys oli se idea, mistä syntyi 15 vuotta sitten Inboundmarkkinointi. Siksi optimoinnin työkalut ovat Hubbarissa kohdallaan. Blogit, teemasivut, laskeutumissivut, websivut ja somepromootiot yhdessä rakentavat optimoidun löydettävyyden. 

Cocon palveluidea on

DIGIMARKKINOINNIN AUDITOINTI JA JATKUVA HAKUKONEOPTIMOINTI

 

 

"Asiakkaana voit antaa navigoinnin SEO-vesillä meidän huoleksi. Viikottain valmennamme  teidän tiimiä ja varmistamme hakukoneoptimoinnin etenemisen sovittuun suuntaan.

Aloitamme työskentelyn tekemällä selkeät auditoinnit & analyysit SEMrush-työkalulla ja varmistamme raportoinnilla, että olet kokoajan samalla "merikortilla" digimarkkinoinnin etenemisestä."

Tutustu meidän palveluhinnastoon!

Digistrategi, Jouni Koistinen

Näyttökuva 2021-2-1 kello 21.12.19

 

IMG_7803-1

HALUATKO MUISTILISTAN SEO OPTIMOINNISTA?

Nappa itsellesi  SEMrush:n tekemä "SEO-frendly-content-checklist" - opas.