Jouni Koistinen
Digital strategist
Digistrategian ja digitaalisten ostopolkujen toteuttaminen vaatii kokonaiskuvan ja laaja-alaisen osaamisen. Vuosien varrella olen kehittänyt prosessin, jonka kautta yritykset voivat saavuttaa digimarkkinoinnilla mitattavia tuloksia sekä rakentaa toimivat digitaaliset asiakaspolut ja toteuttaa tuloksellisista digistrategiaa.
Autan markkinointi- ja myyntijohtoa rakentamaan datakeskeisiä asiakaspolkuja mitattavan asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Näin yritysjohto voi keskittyä liikevaihdon kasvattamiseen ilman pelkoa jatkuvasti kohoavista asiakashankintakustannuksista tai asiakaskadosta.
Tässä minun toimenkuva ja osaaminen
- Markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen
- Markkinointiteknologian käyttöönotto
- Digitaalisen asiakaspolun ja asiakaskokemuksen suunnittelu
- Yrityskohtaisen digistrategian jalkauttaminen
- SEMrush kilpailija-analyysit ja verkkosivujen auditointi
- Digikampanjoiden suunnittelu & johtaminen
- Hakusanaoptimointi ja sisältömarkkinoinnin ideointi & auditointi
- Markkinoinnin 4A luottoluokitus
Mitä minä teen?
Digistrategin työviikko
- 12 digistrategi palveluna asiakaskohtaamista, kaksi online-streamiä
- 70 % työviikosta meni asiakastyössä
- 5 % omassa markkinointi- ja myyntityössä
- 5 % sisältömarkkinointia: Streamit, blogit, some
- 20 % Teknologia uutuuden: HubSpot & SEMrush treenausta
Yli 30 vuotta kokemusta
Mitä minä olen tehnyt?
- 1988-1998 osakas mainostoimistossa Joensuussa
- 1998-2015 go-founder, CEO, Hpj, Idealmainos Oy, Kontiolahti, Joensuu, Kuopio, Jyväskylä, Helsinki - Mainos- ja digitoimisto
- 2016-2018 Head of Inbound, Gountry Manager - Avidly Oyj
- 2019 Fletcher Method konsultti
- 2020 Wix, SEMrush Partner
- 2020 Digitstrategi, Coco Invest Oy
- 2021 HubSpot kultapartneri toisen kerran, yhdeksän vuoden kokemuksella
- HubSpot Platinum Partneri, edellisen kerran vuonna 2015

”Parhaat kanavat ja paras huomio on monesti hetken hurmaa. Siihen on reagoitava, mieli saada tuloksia. Hyvä koukku, johtaa yhdellä klikkauksella liidimagneettiin. Näin liikenne eri kanavista saadaan oman digitaalisen ostopolun etuovelle.”
Jouni Koistinen
Digistrategi
Sertifikaatit & osaaminen
Olen kiinnostunut kaikesta uudesta. Osaamisen kehittäminen ja jatkuva oppiminen on automaatista. Tärkeintä on, että pystyn palvelemaan suomalaisia yrityksiä uusilla ideoilla, tekniikoilla ja taktiikoilla joka viikko.
Itselleni on neljä tärkeää sertifikaattia ja samalla yhteisöä, jotka merkitsevät tosi paljon. Neljästä kolme on NYSE listattuja pörssiyhtiöitä, joten on hienoa olla luomassa globaalia menestystarinaa heidän kanssaan.
Näillä työkaluilla palvelen
HubSpot, SEMrush ja WIX ovat kaikki NYSE noteerattuja pörssiyhtiöitä. Fletcher Method on kansainvälinen konsulttiverkosto.



