DIGISTRATEGIA KUNTOON

Coco idea lähtee lentoon strategiasta. Mikä on digistrategia?
KYLLÄ VAI EI ....

KOHTAATKO NÄITÄ ONGELMIA DIGIMARKKINOINNISSA?

  • Joka viikko ei  klousata kauppaa,  myynnillä haasteita.
  • Tarjoukset eivät toimi kohderyhmässä, tarina ei toimi.
  • Emme ole vielä onnistuneet asiakaskokemuksessa, polku rikki.
  • Emme tiedä liidin hintaa, budjetti sakkaa.
  • Asiakashankintakulut ovat liian suuria, kanavia liikaa.
  • ​Emme ehdi palvella kaikkia​, systeemit tökkii.
  • ​Kasvu on liian hidasta, kohderyhmät ei pelitä.
  • Liikaa teknologiaa ja tekniikkaa, tarvitaanko tätä kaikkea?
Perusta on liiketoiminnan tavoitteet

NÄIN LAADIT DIGISTRATEGIAN!

Cocon idea on auttaa yrityksiä digistrategian optimoinnissa, markkinoinnin ja myynnin suunnittelussa, toteutuksessa ja tulosten mittaamisessa. Valitse näistä  palvelusta yrityksellesi sopivin yhdistelmä.

Uskomme siihen, että digistrategia pitää olla kunnossa, jotta investointi digiin ja digitalisaatioon osuu kohdalleen. Digimarkkinointistrategian ja markkinointiteknologian mahdollisuudet pitää hyödyntää.
Seuraavaksi on tehtävä toimiva ja tuloksellinen digitaalinen  asiakaspolku - asiakkaan matka pisteestä A pisteeseen B. Digistrategi palveluna on digimarkkinoinnin tason ja tiimisi osaamisen nostamista systemaattisesti, kolmen kuukauden sykleissä. 

Selvitä lähtötasosi ja kysy tiimiltäsi!

YHDEKSÄN KYSYMYSTÄ DIGISTRATEGIAN LAATIJALLE

  • Mihin markkinointiteknologiaan luotat? Onko kaikki se mitä tarvitset, yhdessä järjestelmässä?
  • Kuka on sinun ideaalinen asiakkaasi?
  • Mikä on sinun tärkein koukku, tarina ja tarjous sinun kohderyhmällesi?
  • Kuinka paljon on sinun liidimagneettien konversio?
  • Onko digitaalinen asiakaspolku suunniteltu, simuloitu, rakennettu ja optimoitu?

  • Onko myynti ajantasalla siitä, mitä markkinoinnissa tapahtuu?
  • Onko sinulla myyntivalmiit verkkosivut  ja tulosta tuova liikenne?
  • Onko sisältömarkkinointi hallussa, teemat tiedossa ja riittävästi resursseja?
  • Kuinka paljon uusi asiakas maksaa?
PALVELU NRO 1: DIGISTRATEGIASTA KASVUVOIMAA

ONKO KOKONAISKUVA HALLUSSA?

Digimarkkinoinnin, -myynnin ja asiakaspalvelun pitää yhdistyä hallittavaksi ja muokattavaksi  kokonaisuudeksi. Jos yksikin elementti puuttuu paratiisiin on luikerrellut rikkinäinen puhelin ja kokonaiskuvan hahmottuminen on vaarassa. Digistrategian hahmottaminen kannattaa aloittaa liikennevalotestillä.

Sisältö on kilpavarustelua huomiosta.  Sisältömarkkinointi on kilpailukyvyn testaamista eri kanavissa kilpailijoiden teemoja vastaan. Kokonaiskuvaan liittyy se, että ymmärretään, mikä sisältö tuo liidejä ja mikä ei. Teemat on valittava huolella, jotta fokus sisällöntuotannossa on kustannustehokasta  ja avainsanat keräävät ansaitsemansa huomion.

Viestit yhdistävät sisällöt  asiakkaan matkaan. Tärkeintä on ymmärtää vuorovaikutuksen eri tasot ja asiakaspolku. Asiakaskokemus ei rakennu automaatiosta, mutta oikein käytettynä automaatio reagoi oikealla hetkellä, oikeassa kanavassa ja oikealla sisällöllä. 

Datavirta on kokonaisuus, johon luodaan raportoinnilla näkökulmia ja reagointipisteitä. Data täsmäyttää tekemistä ja lopettaa turhan mutuilun. Kokeilua, ketteryyttä ja testailua se ei saa torpata. Päinvastoin. Datasta tulee paras kaveri, kun oppii esittämään oikeita kysymyksiä: Mitä pitää tehdä, kun data näyttää tältä?

Digistrategia on kokonaiskuvan ja fokusalueiden rakentamista.  Kokonaiskuva syntyy, kun sisältö, viestit,  automaatio, raportointi ja datavirrat toimivat läpinäkyvästi yhdessä paikassa.

Kehityspisteiden tunnistaminen ja heikkouksien jatkuva parantaminen nostaa yrityksen kilpailukykyä. Kokonaiskuvasta rakentuu voittava  strategia ja kasvuvoimaa kysynnän herättämiseen.  Systemaattisesti, yksi asia kerrallaan.

Digistrategian kokonaiskuva

 

 

PALVELU NRO 2: Sopii yritykselle, jolla on kiire ...

DIGITAALINEN ASIAKASPOLKU 30 PÄIVÄSSÄ

  • Kuvataan  asiakkaan matka (Value Ladder)
  • Valitaan oikea ostopolku (funnel)
  • Tunnistetaan unelma-asiakas (Avatar)
  • Tehdään ostopolun käsikirjoitus
  • Simuloidaan funnelin rakenne & mittarit
PALVELU NRO 3: Datalla johtamista liiketoiminnan tavoitteet mukaan

DIGISTRATEGI PALVELUNA

Olemme tuotteistaneet selkeän työmallin.  Digistrategi palveluna tuotetaan yrityksesi datasta, sisällöistä, kampanjoista, viesteistä ja kanavista. Strategi on ongelmanratkaisija, valmentaja, teknologia- ja markkinointiratkaisujen, sisältömarkkinoinnin ja SEO - optimoinnin asiantuntija.

Töitä tehdään viikottain yhdessä. Alkuun pääsemistä nopeuttaa, jos olet tehnyt jo liikennevalo testin ja tiedät millä tasolla olet digimarkkinoinnissa. Tämän jälkeen koostamme backlogin yhteiseen työalustaan ja aloitamme systemaattisen kehittämisen  yksi asia kerrallaan.

Palvelun punainen lanka on systemaattisuus, joka kuukausi on sprintti, jolla varmistetaan kehityspisteiden osalta eteneminen kohti seuravaa tasoa. Aluksi tarkastellaan asiakkaan matka ja elinkaaren eri vaiheet.

Kuinka hoidetaan TOFU, MOFU ja BOFU -vaiheet? Miten markkinointiohjelmat on organisoitu ja mitä kehityspisteitä löytyy? Miten markkinoinnin ja myynnin läpinäkyvyys rakennetaan? Mitkä liiketoiminnan mittarit pitää  saavuttaa?  Ja tärkeimpänä - miten tämä kaikki tehdään käytännössä ja jatkuvasti parantaen?

 

Digistrategi palveluna ei ole “valkokauluskonsultointia”. Emme kanna sisään uutta strategiaa, vaan vauhditamme olemassa olevaa. Jos strategia pitää muotoilla, tehdään se ensin digistrategiasta kasvuvoimaa - prosessin kautta. Digistrategi on kokenut asiantuntija, joka varmistaa, että investointisi digitaaliseen markkinointiin, sisältöön, kanaviin ja teknologiaan kantaa parhaan mahdollisen hedelmän ja businesstavoitteet toteutuvat.

jouni_koistinen_3_pad_ss

 

Suora kysymys tähän väliin: ONKO YRITYKSELLÄSI MYYNTIVALMIIT WEBSIVUT??

Tutustu Growth-Driven Design -konseptiin: strategia, julkaiseminen ja jatkuva parantaminen.

KUKA TEILLÄ PÄÄTTÄÄ DIGISTRATEGIASTA?

Head of marketing, Marketing lead, Digital Marketing specialist, Lead Growth Hacker, Head of performance marketing, markkinointisuunnittelija, Marketing automation specialist, B2B sales manager, myynti- ja markkinointijohtaja, sisällöntuottaja, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Marketing consultant, senior sales manager,  Marketing data specialist, Head of Growth marketing, Senior digital planner, viestintäkoordinaatori, 

Customer success manager, Digital marketing manager, Growth marketing strategist, viestintäkonsultti, Digital Lead, Content Manager, digitaalisen markkinoinnin tuottaja, senior product manager, Account manager, Channel Sales manager, VP markeing, head of sales, chief marketing officer, digital marketer, brand manager, commercial director, Marketeer vai Engagement Manager?
FLETCHER METHOD CERTIFIED PARTNER

KANSAINVÄLISEN MARKKINOINNIN OSAAJA

The mission at Fletcher Method is simple: to help business owners and online entrepreneurs like you rapidly get more customers, qualified leads and traffic online using proven and simple to implement strategies.

Join Over 11,500 Awesome Entrepreneurs and Business Owners Who Have Used The Fletcher Method To Launch Awesome Online Businesses FAST With Less Tech Overwhelm.
 
"How to create your message, offer, funnel and ads the right way fast even if you're a total beginner..."
 
Fletcher Method_BPC Badge-2-1-1

 

MARKKINOITKO VIELÄ VAI MYYTKÖ JO?

Kuinka paljon näistä haasteista on syntynyt digimarkkinoinnin korjausvelkaa? 

1. Markkinoinnin ylikuorma
Työskentelet työtaakan, kiireen ja jatkuvien muutosten keskellä. Todo-lista vie kaiken energian.

2. Markkinoinnin sokeapisteet
Et ehdi keskittyä olennaiseen. Näet kehityspisteet ja pidät niistä listaa. Et ehdi reagoimaan ja katveita syntyy.

3. Markkinoinnin kaaos
Tulostavoitteet, teknologiahaasteet, uuden oppiminen. Miten tämän saisi organisoitua paremmin? 

Kuinka pitkää ajattelit vielä kärsiä huonosta  kilpailukyvystä?
Kuinka paljon tämä digimarkkinoinnin ylikuorma, sokeapisteet ja kaaos maksavat sinulle? Kuinka monta liidiä jäi saamatta? Kuinka paljon kauppaa klousaamatta?

Miksi et laita kuntoon digimarkkinoinnin kilpailukykyä?

webinar-03-unsplash

OLETKO VALMIS KESKUSTELEMAAN KILPAILUKYVYN PARANTAMISESTA?

 

 

Varaa aika digistrategilta!