Miten tehdään Game Plan vuodelle 2024?

Markkinointi- ja myyntipäättäjät! On se aika vuodesta, kun pitää linjata seuraavan vuoden toimenpiteet, tavoitteet ja budjetti.

Digistrategia ja kasvumarkkinoinnin mittarit

Katso tämä video ensin!

Videolla digistrategi Jouni Koistinen näyttää, miten luodaan digistrategia ja yrityskohtaiset kasvumittarit.

Digistrategia, Game Plan, Go-To-Market -käsitteet tulevat selviksi.

3A3R-malli auttaa tunnistamaan kasvumittarit ja määrittelemään missä vaiheessa digistrategian muotoilua olet juuri nyt.

Step 1.

Millä tasolla olet nyt?

 

Katso oheinen video ja mieti vastausta kysymykseen, mille tasolle haluat nousta 2024? Tavoitteiden on oltava realistisia ja selkeästi kuvattuja, muuten tulee mutkia matkaan. Katso video, kuinka yrityksesi voi nostaa tasoa. Samalla se on startti digistrategian kehittämiseen.

Step 2.

Analysoidaan kasvupotentiaali

 

🌐 Miten hyvä olet kysynnän herättämisessä?
😎 Kuinka hyvin onnistuu liidien generointi?
🔥 Markkinoitko vielä vai myytkö jo?
👩‍💻 Millä kertoimella markkinointi ja myynti tuottaa?
😀 Tuotatko hyvän asiakaskokemuksen?
👍 Onko yrityksesi vetovoimainen?

Kuinka hyvin yrityksesi datasta löydät vastaukset noihin kysymyksiin? Käytämme tätä samaa mallia HubSpot portaalin auditointiin, mutta myös kaikkien yritysten digimarkkinoinnin ja - myynnin analysointiin.

cocologo_112pxkork
jouni1x1

Moro sinulle

Tulit oikeaan paikkaan, jos haluat tietää lisää HubSpotista. Terveisin: Digistrategi Jouni Koistinen | 044 045 9091

Powered by Coco Invest Oy

Step 3.

Löydytkö verkosta?

 

Kolmannessa vaiheessa katsotaan, mitkä hakusanat ovat Google TOP 100, kenen kanssa kilpailet löydettävyydestä, miten sisältösi toimivat ja missä hapessa kotisivusi ovat?

Hakukoneoptimoinnissa hyödynnämme Semrush -järjestelmää. Katsomme datan sinun Google Analytics ja Google Search Console näkökulmista.

Videolla esittelen meidän Basic-tuotteen. Game Plan analyysissä kilpailija-analyysi tulee mukaan.

 

 

Step 4.

Kuinka paljon markkinointisi tuottaa voittoa?

Onko sinulla riittävän hyvä tarjous, sisältö, teknologia ja markkinoinnin tuotto, jotta pääset kasvuun?

Kun tiedetään kolme ensimmäistä kohtaa, niin tässä kohtaa rakennetaan kokonaiskuva markkinoinnin- ja myynnin kyvykkyydestä toimia kasvun moottorina.

Kokemuksesta tiedän, että suurin haaste on täydellinen tarjous, joka pitää rakentaa ostopoluksi.

Growth Impact
Step 5.

Kuinka Game Plan tehdään?

 

Olemme Fletcher Method Partneri. Tämä tarkoittaa, että kun kohdat 1-4 on saatu koostettua, aloitamme yhdessä  rakentamaan  Game Plan -mallia. Toimintamallimme perustuu tuohon metodiin. Siinä on myös osa Kevin Barberin kehittämästä Growth Impact -konseptista. 

Oheinen Kevinin kuva olkoon kiteytys siitä, mihin pyrimme. Esittelen tarkemmin ensimmäisessä tapaamisessa. 

 

 

Let's Create A Game Plan Together!

Jos olet katsonut kaikki yllä olevat videot, sinulla on mennyt aikaa noin 12 minuuttia. Seuraava vaihe olisi ajanvaraaminen ja keskustelu siitä, pitäisikö Game Plan tehdä sinun yritykselle?

Miten tämä toimii?
Varaa ensin aika, jossa käydään läpi vaiheet 1-5. Kerron myös hinnan, jolla tämän prosessin teemme. Jos hyväksyt tarjouksemme, niin prosessi starttaa samalla hetkellä, yhdessä sovitussa aikataulussa.

Varaudu siihen, että onlinepalavereita on jatkossa 2-4. Voit kutsua mukaan kaikki tiimisi jäsenet. Tavoitteemme on, että startista ratkaisuun menisi max 30 päivää.