Miten tehdään Game Plan?
Markkinointi- ja myyntipäättäjät! On se aika vuodesta, kun pitää linjata seuraavan vuoden toimenpiteet, tavoitteet ja budjetti. Markkinat menevät eteenpäin joka hetki. Ota jarru pois päältä ja Let's go!
Yrityskohtainen digistrategia ja kasvumarkkinoinnin mittarit
Videolla digistrategi Jouni Koistinen näyttää, miten luodaan digistrategia ja yrityskohtaiset kasvumittarit. Myös Digistrategia, Game Plan ja Go-To-Market -käsitteet tulevat selviksi.
3A3R-malli auttaa tunnistamaan kasvumittarit ja määrittelemään missä vaiheessa digistrategian muotoilua olet juuri nyt.
Vuosi 2024 on jo alkanut ....
Kun rakennetaan kasvumarkkinointia ja voittavaa yritystä on syytä hahmottaa kilpailun kulku etukäteen. Hyvällä Game Planilla yritys pääsee liikkeelle haastamaan markkinoita, eikä jää lähtötelineisiin. Kasvumarkkinoinnissa yrityksen markkinointi ja myynti määrittelevät kasvuvauhdin. Jos laitat yhden euron markkinointiin ja myyntiin, kuinka paljon saat takaisin?
Mikä alla olevista neljästä askeleesta on yrityksellesi haastavin?
Ensimmäinen askel: Millä tasolla olet nyt?
Katso Digistrategin video ja mieti vastausta kysymykseen, mille tasolle haluat nousta 2024? Tavoitteiden on oltava realistisia ja selkeästi kuvattuja, muuten tulee mutkia matkaan. Katso video, kuinka yrityksesi voi nostaa tasoa. Samalla se on startti digistrategian kehittämiseen.
Toinen askel: Analysoidaan kasvupotentiaali
Miten hyvä olet kysynnän herättämisessä? Kuinka hyvin onnistuu liidien generointi? Markkinoitko vielä vai myytkö jo? Millä kertoimella markkinointi ja myynti tuottaa? Tuotatko hyvän asiakaskokemuksen? Onko yrityksesi vetovoimainen? Kuinka hyvin yrityksesi datasta löydät vastaukset noihin kysymyksiin? Käytämme tätä samaa mallia HubSpot portaalin auditointiin, mutta myös kaikkien yritysten digimarkkinoinnin ja -myynnin analysointiin.
Kolmas askel: Löydytkö verkosta?
Kolmannessa vaiheessa katsotaan, mitkä hakusanat ovat Google TOP 100, kenen kanssa kilpailet löydettävyydestä, miten sisältösi toimivat ja missä hapessa kotisivusi ovat? Hakukoneoptimoinnissa hyödynnämme Semrush -järjestelmää. Katsomme datan sinun Google Analytics ja Google Search Console näkökulmista. Videolla esittelen meidän Basic-tuotteen.
Neljäs askel: Kuinka paljon markkinointisi tuottaa voittoa?
Onko sinulla riittävän hyvä tarjous, sisältö, teknologia ja markkinoinnin tuotto, jotta pääset kasvuun? Kun tiedetään kolme ensimmäistä kohtaa, niin tässä kohtaa rakennetaan kokonaiskuva markkinoinnin- ja myynnin kyvykkyydestä toimia kasvun moottorina. Kokemuksesta tiedän, että suurin haaste on täydellinen tarjous, joka pitää rakentaa ostopoluksi.
Kuinka Game Plan tehdään?
Katso neljän videon kautta, kuinka Game Plan tehdään. Videot vievät aikaa noin 13 minuuttia. Muutama minuutti voi muuttaa yrityksesi markkinoinnin ja myynnin suunnan koko vuodeksi.
Kun olet katsonut ylläolevasta linkistä neljä videota, oletko valmis rakentamaan Game Plan:n meidän kanssa?