
MILLÄ TASOLLA DIGIMARKKINOINNISSA OLET NYT?
Näytämme sinulle mallin, miten konkreettisesti voit tunnistaa, millä tasolla olet digimarkkinoinissa.
Samalla voit pohtia, mitä seuraavalla tasolle nouseminen konkreettisesti vaatii.
TUNNISTA TASOSI!
Digimarkkinointisi on käytännössä analytiikkaa websivuista. Resurssit ja kehitysideat keskittyvät saittiin ja sen ympärillä oleviin teknologisiin ja sisällöllisiin haasteisiin.
Digimarkkinoija laajentaa katseensa websivuista muihin kanaviin. Sivuston sisältöön panostaminen on itsestäänselvyys. Nyt tarvitaan sisältösuunnitelma ja siihen riittävät resurssit.
Tarvitaan ekosysteemit ja kyky ajatella eri tavalla. Erottua ja haastaa markkinoita. Fokuksesi on Growth Marketing ja Growth Hacking. Tällä tasolla investoidaan tuloksiin.
MILLE TASOLLE HALUAT NOUSTA?
Millä tasolla olet nyt ja mille tasolle haluat nousta? Lähtötaso on tiedettävä. Ilman sitä, ei voi nousta seuraavalle tasolle. Millainen matka on tiedossa, kun haluat nousta seuraavalle tasolle?
Miten yritys tietää, millä tasolla digimarkkinointi on nyt?
Data sen kertoo. Katso omaa dataa ja vastaa seuraavaan kysymykseen: Mitä seuraat säännöllisesti, mitä ymmärrät ja mitä et? Mihin viimeksi reagoit, kun huomasit muutoksen datassa?
Analytiikka kertoo, mitä on jo tapahtunut. Pohditko, mitä voisi tapahtua seuraavaksi? Jos datan kautta et tee ennusteita tulevasta, katsot tällä hetkellä vain peräpeiliin.
Tutustu tarkemmin kolmeen salaisuuteen, miten nostat digimarkkinoinnin tasoa digistrategin blogilta.
Moni digitoimisto puhuu "Uudelle tasolle nousemisesta" tai "Tason nostosta" - niin mekin, sillä poikkeuksella, että meillä on kuva ja kuvaukset mitä se tarkoittaa.
DIGISTRATEGIN BLOGILTA
Jokaisen digimarkkinoijan on tunnettava omat lukunsa. Tässä kolme tärkeintä: CPL, CPSS ja CPA. Noiden lukujen tekeminen alkaa digistrategiasta.
Lue digistrategin artikkeli
Secret 1. = laitetaan data kuntoon: Kotisivujen analytiikka, teemat ja avaisanat ja löydettävyys eli SEO. Analysoidaan missä kilpailussa olet mukana, mitkä ovat ne oikeat kehityskohteet. Mihin investoit nyt ja miten pärjäät jatkossa paremmin? Datakeskeisyys ja hakukoneoptimointi mahdollistaa nousun seuraavalle tasolle. Kiinnität jatkossa enemmän huomiota sisältöön. Se mahdollistaa tason nostamisen.
Secret 2. = asiakaskokemus kuntoon. Kokemus syntyy tarinoista, ostopoluista ja selkeistä tarjouksista. Matka tasolle kolme voi alkaa. Analytiikka auttaa, kun tulkinnan tekee huolella.
Secret 3. Optimoidaan sitä, mikä tuottaa parhaiten! Nyt johdat itse selkeällä digistrategialla. Et ulkoista vastuuta. Kasvumarkkinointi edellyttää systeemisen innovaatiorakenteen. Osat vahvistavat ja katalysoivat toisiaan. Systeemin osia muokataan, yhdistellään ja tehdään yhteinen alusta.
