Skip to content
Stairs heading upwards with an arrow drawn by hand on a green chalkboard.

MILLÄ TASOLLA DIGIMARKKINOINNISSA OLET NYT?

Näytämme sinulle mallin, miten konkreettisesti voit tunnistaa, millä tasolla olet digimarkkinoinissa. 

Samalla voit pohtia, mitä seuraavalla tasolle nouseminen konkreettisesti vaatii.

TUNNISTA TASOSI!

TASO 4. OLETKO WEBSIVUMARKKINOIJA?

Digimarkkinointisi on käytännössä analytiikkaa websivuista. Resurssit ja kehitysideat keskittyvät saittiin ja sen ympärillä oleviin teknologisiin ja sisällöllisiin haasteisiin. 

TASO 3. OLETKO DIGIMARKKINOIJA?

Digimarkkinoija laajentaa katseensa websivuista muihin kanaviin. Sivuston sisältöön panostaminen on itsestäänselvyys. Nyt tarvitaan sisältösuunnitelma ja siihen riittävät resurssit.

 

TASO 2. OLETKO KASVUMARKKINOIJA?

Tarvitaan ekosysteemit ja kyky ajatella eri tavalla. Erottua ja haastaa markkinoita. Fokuksesi on Growth Marketing ja Growth Hacking. Tällä tasolla investoidaan tuloksiin.

TASO 1. OLETKO RAKETTIMARKKINOIJA? Oman kasvunsa tekijä ja markkinoiden muuttaja. Olen rehellinen. Teitä en voi auttaa. Te pärjäätte ja menette omia latuja eteenpäin
Mitä seuraavalle tasolle nouseminen vaatii?

MILLE TASOLLE HALUAT NOUSTA?

 

Millä tasolla olet nyt ja mille tasolle haluat nousta? Lähtötaso on tiedettävä. Ilman sitä, ei voi nousta seuraavalle tasolle. Millainen matka on tiedossa, kun haluat nousta seuraavalle tasolle?

 

Miten yritys tietää, millä tasolla digimarkkinointi on nyt?

Data sen kertoo. Katso omaa dataa ja vastaa seuraavaan kysymykseen: Mitä seuraat säännöllisesti, mitä ymmärrät ja mitä et? Mihin viimeksi reagoit, kun huomasit muutoksen datassa?  

Analytiikka kertoo, mitä on jo tapahtunut. Pohditko, mitä voisi tapahtua seuraavaksi? Jos datan kautta et tee ennusteita tulevasta, katsot tällä hetkellä vain peräpeiliin. 

Tutustu tarkemmin kolmeen salaisuuteen, miten nostat digimarkkinoinnin tasoa digistrategin blogilta. 

mille-tasolle-haluat-johtaa yrityksesi

Moni digitoimisto puhuu "Uudelle tasolle nousemisesta" tai "Tason nostosta" - niin mekin, sillä poikkeuksella, että meillä on kuva ja kuvaukset mitä se tarkoittaa.

ONKO PERUSTA KUNNOSSA?

DIGISTRATEGIN BLOGILTA

Close up of human hand drawing career ladder with chalk
Haluatko digistrategin mukaan tunnistamaan nykytilan?

DIGISTRATEGIASTA KASVUVOIMAA -WORKSHOP

Pyydä tarjous yrityskohtaisesta valmennusohjelmasta. Tyypillisesti tähän tarvitaan 4-6 onlinetyöpajaa, jotta perusta ja suunta hahmottuvat. Tunnistetaan ensin millä tasolla yrityksesi on nyt. Tämän jälkeen tehdään Online-strategian yhdeksän vaiheen avainkohdista tason nostamisen suunnitelmat & toteutusohjelma.