Digistrategin blogi

B2B-myyntiprosessin optimointi HubSpotilla ja tekoälyllä

B2B-myyntiprosessin optimointi HubSpotilla ja tekoälyllä
3:47

Elokuussa 2025 avaan tämän uuden valmennusohjelman. Tutustu jo nyt ennakolta ja varaa oman tiimisi valmennuspäivät. 

Tavoite:
Tehostaa myyntitiimin tehokkuutta hyödyntämällä HubSpotin ominaisuuksia, tekoälyteknologioita ja liidiprosessia sekä varata enemmän aikaa kauppojen päättämiseen eli varsinaiseen myyntityöhön. Lisenssisuositus  HubSpot Customer Pro Platform. Malli on mahdollista toteuttaa, jos käytössä Pro-tasolla Marketing ja Sales Hub. 

Jouni_Ai

Johdanto HubSpotin ja tekoälyn käyttöön myynnissä

Yleiskatsaus CRM:ään:
 - Johdatus ominaisuuksiin ja hyötyihin myyntitiimeille.
- Tekoälyn käyttäminen CRM:ssä

Tekoälyn merkitys myynnissä:
- Kuinka tekoäly muuttaa myyntiprosessia?
- Esimerkkejä tekoälyn onnistuneesta käytöstä myynnin tukena

HubSpotin työkalut:
- Hubspot CRM perustyökalut

 

Tehtävien hallinta ja priorisointi

Tekoäly tehtävien priorisoinnissa:
- Koulutus tekoälyn käyttämiseen liidien pisteytyksessä ja päivittäisten tehtävien priorisoinnissa.
- Esimerkki automatisoitujen työnkulkujen asentamisesta HubSpotissa.

Käytännön harjoitus:
- Käytännön työpaja liidien pisteytyskriteerien muokkaamiseen ( ICP ja persona) ja tehtävien automatisointiin

HubSpotin työkalut:-
- Hubspot Lead Scoring
- Workflow-automaatiot


Tehokkaampi valmistautuminen tapaamisiin

Tekoälyn hyödyntäminen tapaamisiin valmistautumisessa:
- Kuinka tekoäly voi poimia näkemyksiä ja tekee tiivistelmiä sekä analyysejä?
- HubSpotin työkalut ja ominaisuudet tapaamisiin valmistautumista varten.

Parhaat käytännöt:
- Vinkkejä automatisoitujen tietojen käyttämiseen tehokkaampien tapaamisten valmistelussa

Hubspotin työkalut:
 - Hubspot Calling
- Notetaker
- Copilot
- Meeting Scheduler

Asiakaskommunikaation parantaminen

Tekoälyä hyödyntävä AI botti:
- Johdatus Breeze Customer Agenttiin ja aktivointi
- Automaattisten vastausten ja sarjojen rakentaminen HubSpotissa.

Hubspotin työkalut:-
- Breeze Customer Agent
- Email Templates ja Snippets
- Sequences
- Inbox / Helpdesk


Prospektoinnin tehostaminen

Prospektointi tekoälyllä:
- Breeze Prospecting Agentin hyödyntäminen "tilien" tutkimiseen ja tapaamisvarausten tekemiseen.
- Koulutus prospektoinnista HubSpot-työkaluilla: Kohdetilit ja liidit

Simulaatio:
- Simuloi prospektipäivää käyttämällä myynnin työtilaa

HubSpotin työkalut:
- Prospecting Agent
- Sales Workspace
- Breeze intelligence


Keskittyminen kauppojen päättämiseen ja myyntistrategiaan

Myyntiprosessin automaatiot:
- Strategiana enemmän aikaa kauppojen päättämiseen.
- Myyntistrategian kehittäminen tekoälytyökalujen avulla.

Työpaja:
- Reaaliaikainen data ja HubSpot analytiikka.

HubSpotin työkalut:
- HubSpot Deal Pipelines, tags, automaatiot
- Properties, tietokenttien muokkaaminen
- Reports ja Analytics, koontinäytöt
- Copilot & Breeze


SDR:n viikko-ohjelma ja työprosessi

SDR:n rooli on tyypillisesti B2B (business-to-business) myynnin alkupäässä. He ovat vastuussa potentiaalisten asiakkaiden tunnistamisesta, yhteydenotosta ja kvalifioinnista ennen kuin liidi siirretään varsinaiselle myyntitiimille. Heidän tehtävänsä on luoda ja kehittää myyntimahdollisuuksia yrityksen myyntiputkeen. (Tämä on optiona tarpeen mukaan).

SDR työpaja ja valmennus:

- Liidien kvalifiointi & segmentointi (Liidien generointi)
- Sähköpostisarjat ja automaatiot (Sähköpostiautomaatio)
- Lämpimien liidien soittoblokki (Soittaminen)
- Myynnin datan päivitykset (Myynnin tuki)
- SDR viikko-ohjelman rakentaminen kalenteriin.

 

Lopputulos:
Osallistujat saavat käytännön tietoa ja taitoja HubSpot CRM:n ja tekoälytyökalujen tehokkaaseen käyttöön, vapauttavat enemmän aikaa kauppojen päättämiseen ja selkeyttävät myyntistrategiaa. SDR valmennuksessa varmistetaan, että myyjä ottaa kaikki tehot irti!