Skip to content
Jouni Koistinen 18.1.2022 19:30 4 min read

HubSpot Platinum Partneri Cocon neljä pilaria kasvuun

Hyvältä tuntuu. Kiitos asiakkaat. Kiitos Leila. Kiitos kilpailijat. Kiitos HubSpot. Kiitos Coco ja Lilo. Kiitos Coco huipputiimi! Platinum -tasolle HubSpotin sertifioimana pääsee, kun myy viimeisen 12 kuukauden aikana riittävästi. Coco nousi parikymmentä pykälää 2021 syksyn aikana. Hyvä syke asiakkaiden kanssa teki tämän mahdolliseksi.  Yhdeksäs vuosi HubSpot-partnerina ja viime vuonna tuplakulta. Nyt vuoden 2022 aluksi Tupla-Platinum ja ollaan TOP 10 joukossa Suomessa. Miten tähän on tultu ja miten tämä on ollut mahdollista? Mitkä ovat Cocon pilarit kasvuun? Niitä on neljä.


Erilainen HubSpot-partneri

Keskitymme palvelemaan niitä asiakkaita, jotka haluavat kaiken tiedon ja osaamisen omalle tiimilleen. Meille on tärkeää, että digimarkkinointia tekevät juuri ne henkilöt, joiden substanssi markkinaan, kohderyhmään ja sisältöön on paras mahdollinen. Heillä pitää olla kokonaiskuva hallussa ja mikä vaikuttaa mihinkin tilannekuva. Tehot irti HubSpotista -palvelu mahdollistaa tämän!  Konseptissa siirrämme minun ja Leilan kokemuksen sekä osaamisen HubSpotista sekä digimarkkinoinnin taktiikoista  asiakkaan tiimille.

jouni_ja_leila_7045

Erilaista Cocolla on se, että meillä ei ole tiimiä, jonka tunteja on pakko myydä. Tämä tarkoittaa, että jokaisen asiakkaan kanssa tekemisessä keskitytään tärkeimpään ensin ja pyritään löytämään kustannustehokkain ratkaisu. Mitä pitää oppia, että tämä voidaan tehdä?

Hintamme ovat näkyvissä kotisivuilla. Voit tutustua vaihtoehtoihin sekä vertailla etukäteen Cocon palvelusisältöjä. Sen jälkeen varaa aika keskusteluun. Arvioidaan yhdessä yhteistyön mahdollisuuksia ja keskustellaan yrityksesi tavoitteista.

 

Cocon superosaaminen

Cocon tahtipuikkona on selkeä digistrategian hahmottaminen, jalkauttaminen ja joka viikko konkreettinen tekeminen asiakkaiden kanssa - askel kerrallaan. Tämä tekee meistä erilaisen. Strategia on aina asiakkaan, ei HubSpotin tai meidän. Asiakas määrittelee mihin mennään ja me olemme siinä “lakaisukoneenkuljettaja”, jotta asiakkaan matka digimarkkinoinnin mukulakaduilla onnistusi mahdollisimman hyvin. Pidetään ostopolut puhtaina ja teknologia hyppysissä, niin karavaani kulkee ja koirat haukkuvat:) 

Näyttökuva 2020-12-4 kello 16.02.45

HubSpotin käyttöönoton teemme kerralla oikein. Tämä on Cocon erikoisosaamista. Sen jälkeen kaikki hyvä virtaa asiakkaalle aikanaan. Kuudenkymmenen vuoden kokemus markkinoinnista ja myynnistä on Leilan ja minun perusta, kun arvioidaan digimarkkinoinnin ja -myynnin toimenpiteiden realistisuutta tai vaikuttavuutta. Leila on myös sertifioitunut HubSpot kouluttaja. Niitä ei Suomessa monta ole. Kohta yhdeksän vuotta HubSpot partnerina on nostanut meidän osaamispääomaa ja samalla olemme rakentaneet kansallisen- sekä kansainvälisen verkoston tässä ekosysteemissä.

 

Myyntivalmiit verkkosivut

Koodi vapaat websivut HubSpotilla on meidän voimakkaasti kasvava palvelu. Me puhumme myyntivalmiiden verkkosivujen tekemisestä sekä yrityksen parhasta myyjästä. HubSpot verkkosivujen alustana on monelle uutta. Jos jo käyttää HubSpotia, niin CMS on hyvin luonnollinen valinta. Silloin saadaan CRM kiinni siihen dataan, mitä verkkosivuilla tapahtuu. 

Tämä mullistaa sisältömarkkinoinnin toimintamallin sekä digikampanjoiden viiveet häviävät. Yrityksen tiimi voi suoraan tehdä kaikki sisältötyöt, kampanjat ja toteuttaa digimarkkinoinnin taktiikat yhdessä alustassa. Verkkosivut toteutetaan GDD-mallilla. Se tarkoittaa, ettei prosessi perustu “Kehitä & hylkää” - ajatteluun. 

Näyttökuva 2021-7-22 kello 10.18.53

Me keskitymme tekemään selkeän strategia asiakkaan kanssa ja sen jälkeen lanseeraamaan sivuston nopeasti, jotta kehittäminen saadaan mutu puolelta - datalla johtamiseen, mahdollisimman nopeasti. Tätä jatkuvaa parantamista jatketaan sitten vaikka koko vuosi, jotta päästään niihin tavoitteisiin, mitä alussa asetettiin. 

Teemme verkkosivut uudella HubSpotin Themes-konseptilla. Tämä vapauttaa ajan ja panokset digimarkkinoinnin kehittämistyöhön. On paljon tärkeämpää keskittyä kohtauspisteisiin, kontaktidataan, visuaalisuuteen,  digitaalisiin ostopolkuihin, sisällön käsikirjoittamiseen, blogeihin, videoihin, mittareihin ja automaatioon - kuin käyttää aikaa koodaamiseen tai koodaus virheiden poistamiseen. Jos valitset kokonaisvaltaisen digimarkkinoinnin ja - myynnin kehittämisen, tämä Themes-konsepti sopii sinulle. Bonuksena on, että pysytään aikataulussa ja budjetissa.

 

Coco asiakkaiden tukena

Cocon palvelut keskittyvät siihen, että ei synny tilannetta, jossa asiakkaamme ei tietäisi miten toimia. Oma digistrategi palvelu (Tehot irti) on asiakkaan tukena kaikessa, mitä HubSpotilla tehdään. Olemme samalla myös asiakkaalle HubSpotin tekninen tuki. Käyttöönoton jälkeen asiakas ei jää heitteille, vaan sen jälkeen tehdään digimarkkinointia ja -myyntiä yhdessä. Valmennamme, osallistumme kampanjoihin, otamme uusia taktiikoita kokeiluun, budjetoimme ja raportoimme tarkemmin. 

Emme tee tuntitöitä. Meillä on asiakkaiden kanssa 3,6 tai 12 kuukauden sopimuksia. Asiakas tietää, että budjetti pitää ja Cocon puolella ei myydä yli kapasiteetin. Molemmat voittavat, kun voidaan keskittyä kasvuun, tuloksiin sekä uuden oppimiseen. Mikä parasta. Jokaisen meidän asiakkaan kanssa on ollut ilo tehdä työtä. He ovat haastaneet meitä ja vieneet eteenpäin. Me olemme sparranneet heitä valitsemaan viisaasti. Näin se arki sujuu. Yhdessä. 

platinum-horizontal-color

Cocon asiakkaat kertovat kokemuksiaan meidän kanssa työskentelystä. Kiitollisena tehdä tätä työtä ja palvella huippuasiakkaita, jaan tämän linkin.

avatar

Jouni Koistinen

Olen ollut mainostoimistoyrittäjänä yli 30 vuotta. Digimarkkinointia olen tehnyt koko internetin ajan. Markkinoinnin automaation parissa olen konsultoinut yli 10 vuotta ja HubSpot-partnerina olen ollut reilut yhdeksän vuotta.