Digistrategin blogi

Kasvu alkaa Smart CRM:stä – HubSpotin uudet älyominaisuudet käytännössä

Kasvu alkaa Smart CRM:stä – HubSpotin uudet älyominaisuudet käytännössä
4:58

Yritykset ovat vuosikymmenien ajan painineet saman haasteen kanssa: miten tehdä myynnistä ja markkinoinnista mitattavaa, toistettavaa kasvua tuottava kokonaisuus?

Vastaus 2020-luvulla kiteytyy kahteen sanaan: data ja äly. HubSpotin uusi Smart CRM vie asiakastiedon hallinnan uudelle tasolle hyödyntämällä tekoälyä. Tämä on peliä muuttava ratkaisu B2B-kasvuyrityksille, jotka haluavat systematisoida myyntinsä ja markkinointinsa moderniksi kasvukoneeksi. Siksi suosittelen, että teet ensin Ai Roadmap - prosessin. Kysymys on sinun tiimistä ja siitä, että hahmotat lähtötilanteen ja valitset suunnan.

Näyttökuva 2025-09-05 kello 8.31.41

 

Datan keskittäminen ja automaatio

Perinteinen CRM on usein ollut vain asiakasrekisteri. Smart CRM kokoaa asiakastiedon eri lähteistä: verkkosivut, sähköpostit, somen ja myynnin vuorovaikutukset, yhteen näkymään. Tekoäly ei vain kerää tätä dataa, vaan auttaa tunnistamaan myynnin mahdollisuudet, suosittelemaan seuraavia toimenpiteitä ja automatisoimaan työnkulkuja. Kaikki tämä mahdollistaa sen, että oikea viesti tavoittaa oikean asiakkaan oikeaan aikaan, ilman veikkailua.

- Itselleni tuli ensimmäisellä kerralla hieman outo olo, kun Ai ehdotti vastaustekstiä. Hyväksyin ja muokkasin. Samalla huokasin helpotuksesta. Silloin kun AI on siellä, missä työtä tehdään,  tehokkuus kasvaa ja asiakaskommunikaatiosta tulee mukavaa sekä tarkempaa. Muutamaa nostoa en olisi itse hoksannut.

 

Älykkäät työnkulut ja prosessien automatisointi

Smart CRM tunnistaa automaattisesti liidit, priorisoi myynnin toimet ja luo kokonaistilannekuvan asiakkaiden kanssa käydystä vuorovaikutuksesta. Näin myynti ja markkinointi eivät jää irrallisiksi, vaan muodostavat toimivan, mitattavan kasvumallin, jonka tulokset näkyvät työsuoritusten laadussa.. Myynnin johto saa ennakoivaa dataa ja tiimit voivat keskittyä tuottavimpaan asiakastyöhön, tekoälyn tukemana.

- Investoimmalla myynnin prosesseihin ja osaamiseen yritykset skaalaavat nopeammin. Jos lähdetään markkinoinnin kautta aikajänne on pitempi. Oivallus on siinä, että myynnin pitää olla markkinoinnin tilaaja ja myös tekijä. Tähän nämä työkalut nyt meitä ohjaavat. Roolit ja raja-aidat kaatuvat, on yksi ja yhteinen toimintamalli sekä läpinäkyvät tavoitteet. Tärkeä on myös tunnistaa oikeat Go-To-Market -strategiat. Ei synny hukkaa ja vääriä investointeja..

 

Personointi ja analytiikka – kasvun ytimessä

Tekoälyn avulla jokainen asiakaskohtaaminen voidaan personoida datan pohjalta. Smart CRM osaa automaattisesti yhdistellä ja analysoida dataa sekä tuottaa raportteja liiketoiminnan tueksi. Tämä tarkoittaa enemmän osuvia tarjouksia, tehokasta liidikonversiota ja jatkuvaa optimointia, joka näkyy liikevaihdon kasvuna ja asiakastyytyväisyytenä.

- Minulla liiketoimintahyödyt ovat kiinnostava teema. Olemmehan maailman pienin Platinum tason HubSpot -partneri:  Kaksi avainhenkilöä, joilla kuuden osaaminen:)

Meidän on osattava Hubspotin työkalut ja nyt AI:n tukemana on selvää, että tehokkuutta saadaan ylöspäin. Meillä AI ei ole "peli" kumppani tai "kikkojen" näyttökolkka. HubSpotin työkalut AI:n tukemana siivittävät meidät skaalautuvaan palveluun ja kasvupolulle. Kaupalliset tavoitteet ( RevOps) toteutuvat ja pystymme nostamaan rimaa seuraavalle kasvuhypylle. Kaikessa mitä teemme Ai on valmiudessa tukemaan, inspiroimaan ja toteuttamaan meidän työtä. Johdamme älykkäällä osaamisella ja tekemisellä, emme tekoäly kikkailemalla.

- Paljon niitä esimerkkejä, mitä nyt virtaa someen videoina ja malleina. Niissä kerrotaan, mitä teköälyllä saatiin tehtyä. Huono uutinen on tämä. Moni niistä on HubSpotissa jo valmiina ominaisuutena ilman koodailua tai viittätoista eri integraatiota.

- On huvittavaa: "Kun joku intoilee miten sai kikkareella X, yhdistettyä kikkareeseen Y, prosessin Z, joka sitten kuunteli keskustelun D, teki tehtävän B ja lähetti automaattisen viestin C".

Tiedoksenne, kaksi klikkausta ja toimii HubSpotissa. On valmis käyttöönotettavissa Ai avusteisena. HubSpotin sisällä. Data yhdessä paikassa.  Haluatko tutustua vai latailetko lisää kikkareita?

 

Miksi Smart CRM nyt?

HubSpotin Smart CRM on suunniteltu keskittämään asiakastieto, automatisoimaan arjen työtä ja ohjaamaan myyntiä ja markkinointia datalla, eikä mutulla. Moderni B2B-yritys ei enää pärjää käsipelillä tai “parhailla arvauksilla”, vaan tarvitsee älykkäästi ohjatun CRM:n, joka skaalautuu kasvun mukana ja varmistaa, että yritys pysyy kilpailun kärjessä omalla toimialalla.

Lopulta kyse ei ole teknologiasta, vaan siitä, miten teknologia mahdollistaa jatkuvan kasvun. Smart CRM:n avulla markkinointi sekä myynti toimivat vihdoin saumattomasti yhdessä, mitattavasti ja tuloksellisesti. Siksi tarvitset kasvupelikirjan. Sumussa eteneminen on riskialtista juuri nyt, kun työntekeminen mullistuu.